דרעי מתחייב: "נבטל את המיסים הפוליטיים; לא נתחשב בתקשורת"

אייל ראובן 2 Comment on דרעי מתחייב: "נבטל את המיסים הפוליטיים; לא נתחשב בתקשורת"

יו"ר ש"ס מסתער על הבחירות ומצהיר בריאיון לוחמני: "נבטל את מיסי הנקמה הציניים של ליברמן על המשקאות והחד פעמי. לא תהיה שום התחשבות בתקשורת ובדעת הקהל החילוני. אני מנציח את העוני? זה 'הרצחת וגם ירשת'". עוד הצהיר: "לא ננהל קמפיין נגטיבי בתוך הגוש"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר סיום הגשת הרשימות לבחירות: יו"ר ש"ס, אריה דרעי מצהיר הבוקר (ראשון) בריאיון למהדורת הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם, כי הפעולה הראשונה שתעשה ש"ס בממשלה היא לבטל את "המיסים הפוליטיים" שהטיל ליברמן על החד פעמי והמשקאות המתוקים. כמו הוא הבהיר כי לא תהיה שום התחשבות בזעקות התקשורת הכללית.

בפתח הריאיון התייחס דרעי לסיכויי הגוש לזכות ברוב: "אני ראיתי סקרים של 61 ויותר עוד לפני פיצול בל"ד. הסקרים שמפרסמים בתקשורת הם רלוונטיים מאוד לאותו רגע, אבל כשמנתחים סקרי עומק אנחנו מגיעים ל-61 ויותר. הפונטציאל גדול אבל מצד שני הסכנה יותר גדולה. כי כל הזמן גנץ ולפיד אמרו שלא ילכו עם המשותפת ועכשיו גם המשותפת הופכת לשותפה לגיטימית והם יקימו ממשלה בראשות לפיד. לגנץ וסער לא תהיה ברירה אלא לשבת איתם".

לדברי דרעי: "אין ספק שאנשים קלטו מה קרה פה בשנה האחרונה. אף אחד מאיתנו לא ציפה שבל"ד יתפצלו ברגע האחרון. אנחנו יהודים מאמינים, ואני מאמין שיש פה סיעתא דשמיא אחרי שכולם בגוש שלנו עשו מאמצים למען האחדות. הכל תלוי בנו. עלינו להתפלל בימים הנוראים על כבוד שמים. אחרי שנה של חילול ה' נורא. אחרי זה על כל אחד מאיתנו לעשות מאמצים כבירים להביא עוד ועוד בוחרים. ספק גדול אם כולם יעברו בשמאל. יש פונטציאל גדול מאוד בבחירות שנערכות אחרי הימים הנוראים".

הוא התייחס לטענות שהוא פועל להנצחת העוני: "הטענה הזו זה היא הרצחת וגם ירשת. גם גרמו לעוני הזה במשך שנים בגלל התאווה הזו של כלכלה חופשית, שזה דבר מבורך, אבל שכחו את כל העניים. הם מדברים איתי על לתת חכות. אני רוצה לתת להם הרבה מאוד חכות ולכן נקים רשות לאומית למלחמה בעוני אבל בינתיים, שאנשים ימותו? למה באמריקה 41 מיליון איש אנשים מקבלים את הכרטיסים הללו, באנגליה עושים את זה עכשיו. יש לנו עודפים של 51 מיליארד ש"ח בקופה, לא נחלק מיליארד?"

דרעי הוסיף: "אני מאמין שנתניהו אחד האנשים המוכשרים ביותר בנושא הכלכלה. אני תומך בו בנושא הזה. אני אדאג שמכל הדברים הטובים שהוא יעשה נפריש את החלק גם למשפחות החלשות. אני אדאג לשכבות החלשות. נתניהו להבדיל מבנט ולפיד יודע מה צריך לעשות".

הוא הצהיר: "אחרי הגשת הרשימות אני יכול לומר – מיד כשנקים את הממשלה הפעולה הראשונה שנדרוש זה לבטל את כל המיסים הפוליטיים של ליברמן בחד פעמי ובמשקאות המתוקים. אלה מיסים פוליטיים ציניים של נקמה ואת זה נבטל".

עוד אמר דרעי" "אנחנו יודעים ומרגישים את הזלזול בציבור שלנו. זה עדיין קיים לצערי הרב. הנס שלנו שבבחירות אנחנו יכולים להוכיח את כוחנו. באקדמיה ובבתי המשפט אתה לא רואה את הציבור הספרדי".

הוא סרב לחשוף מה הייתה מעורבותו במשא ומתן בין דגל התורה לאגודת ישראל: "מה שהתבקשתי לעשות עשיתי, ומה שקיבלתי על עצמי אעשה. החשוב ביותר זה שכל מפלגות הגוש מאוחדות וביחד ארבעת המפלגות הללו – שום קול לא ילך לאיבוד. נעשה הכל כדי להביא את מירב הקולות".

דרעי הדגיש כי לא יעשה קמפיין נגטיבי בתוך הגוש: "אני אומר לחברי ואני מזהיר אותם: אני לא אכנס לשום ויכוח עם אף אחד. שלא ינסו לעשות את זה כי לא ימצאו צד שני. כמו שבחודשיים האחרונים עשינו כל מאמץ למען הצלחת הגוש, לא ניכנס לנושאים האלה. לא תראה שום קמפיין נגד מפלגה מהגוש. יש מספיק עם מי לריב".

ביחס למפלגתה של שקד שלא עוברת את אחוז החסימה נכון לעכשיו, אמר יו"ר ש"ס: "מזמן הפסקתי להעריך את הגברת הזו. היא בלתי צפויה. ברור שהיא מזיקה לימין. אני סומך על הבית היהודי שאם הם יראו שהם מזיקים בידיים לימין הם יפרשו. על שקד אי אפשר לסמוך".

עוד הבהיר דרעי: "לא תהיה יותר שום התחשבות בתקשורת ובדעת הקהל החילוני. אנחנו יודעים מה מגיע לנו ולא צריך לעשות שום חשבון ולא להצטדק. אנחנו חייבים להכניס את כל מה שקשור לציבור שלנו בבסיס התקציב".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אריה לא רק לבטל גזרות צריך להחזי את הכסף להברכים שמחזיקים את המדינה

  2. 1

    זה לא העיקר כל היום לדבר העיקר לעשות